Amazon Web Services duidt De Cronos groep aan als eerste reseller in België.

De Cronos Groep en dochterbedrijven Lighthouse en Cloudar zijn sinds 1 februari 2015 de eerste officiële reseller van Amazon Web Services (AWS) in België. Met deze overeenkomst zet AWS haar eerste fysieke stappen op de Belgische markt. De dienst was reeds eerder beschikbaar in België maar nu heeft de aanbieder van cloud diensten ook een partner die kan instaan voor verkoop en implementatie van hun oplossing in ons land.

Het partnership dat Cronos Groep hiermee aan gaat stelt hen in staat om als IT integrator aan de klanten een zo breed mogelijk gamma aan Cloud Services aan te bieden. Met Lighthouse en Cloudar heeft de groep twee spelers in huis die zowel kunnen instaan voor platform onafhankelijk advies als het ontwerpen en beheren van cloud oplossingen.

Over Lighthouse:
Lighthouse werd binnen de Cronos Groep opgericht om evangelisatie te doen rond Cloud en om er op een vendor onafhankelijke manier advies en consultancy rond te verlenen.

Over Cloudar:
Cloudar heeft als missie om klanten bij te staan met kennis van zaken in het ontwerpen en beheren van een schaalbare IT infrastructuur in de cloud.

Luc Van Haver

Cloud Advisor, Lighthouse