AZ Alkmaar verlengt vijf jaar bij SoccerLAB

De ontwikkeling van jonge talenten als gemeenschappelijk doel

Vrijdag 16 oktober 2020 – SoccerLAB heeft een mooie contractverlenging ondertekend met AZ Alkmaar. Dankzij de applicatie kan de club alle spelers- en teamdata centraliseren, analyseren en de resultaten omzetten in dagelijks beleid. De Nederlandse club staat bekend om de focus op jeugdontwikkeling en vindt met SoccerLAB een partner met dezelfde ambities.

AZ sloeg al in 2012 de handen ineen met SoccerLAB. Het platform is voor spelers, trainers en ouders het centrale informatiepunt waar de ontwikkeling van zowel het individu als het team objectief wordt gevisualiseerd. Denk aan gegevens uit fysieke en cognitieve testen en evaluaties, maar ook aan videobeelden, persoonlijk advies en onderlinge communicatie.

AZ heeft een unieke werkwijze in de ontwikkeling van eigen jeugd en een wereldwijde reputatie op dat vlak. Het staat in de top van alle Europese rangschikkingen voor het inzetten van eigen opgeleide spelers in hun A-kern en heeft met onder meer Teun Koopmeijers, Myron Boadu, Calving Stengs enkele groeibriljanten in de huidige kern.

“Wij zijn trots op onze langdurige samenwerking met AZ. Het is een project vol ambitie waarin beide partijen elkaar versterken. We kijken ernaar uit om samen met de club de volgende stappen te zetten in de ontwikkeling van hun talenten. ” vertelt Steven Belen, CEO van SoccerLAB.

“In SoccerLAB komt alle data over onze spelers samen, wat voor ons een extreem belangrijke tool is. Trainers en andere experts kunnen de komende jaren vanuit een objectief startpunt met een grondige interpretatie en eerlijke analyses komen.” zegt Marijn Beuker, Hoofd Prestatie & Ontwikkeling.

Robert Eenhoorn, AZ’s Algemeen Directeur: “Het is mooi dat wij tot minimaal 2025 kunnen blijven terugvallen op de samenwerking met SoccerLAB. Door voor de lange termijn te tekenen gaan we met ontzettend veel ontwikkelpower het volgende traject in.”

Over SoccerLAB

SoccerLAB ontwikkelt oplossingen voor professionele voetbalclubs en federaties. SoccerLAB ondersteunt deze internationale clubs en federaties met verschillende modules en toepassingen.

De filosofie van SoccerLAB is om de waarde van voetbalclubs en federaties te vergroten door gebruik te maken van een geïntegreerd management- en informatiesysteem, met betrekking tot de behoeften van managers, analisten, coaches, scouts, de medische staf, de jeugdopleiding en spelers.

SoccerLAB ondersteunt al meer dan 10 jaar clubs waaronder Bayer Leverkusen, PSV Eindhoven, Club Brugge, PSG en Qatar Aspire Academy.

15102020_AZ Alkmaar verlengt vijf jaar bij SoccerLAB.docx

DOCX - 15 Kb