Bewire is de Beste Werkplek van België

Herentals, 16 maart, 2022 – Vandaag mag Bewire zich voor de zesde keer op rij ‘Great Place to Work’ noemen. Het IT-bedrijf, Bewire, met vestigingen in Herentals en Hasselt, behaalde reeds sinds haar opstart deze felbegeerde certificering. Dit jaar overtroffen ze zichzelf opnieuw door met hun hoge scores de nummer 1 beste werkgever in België. Jeroen Benats, managing partner van Bewire: “Vertrouwen is de basis van onze krachtige bedrijfscultuur waarin iedereen 100% zichzelf kan zijn.”

Het Great Place to Work Institute Belgium en Vlerick Business School onderzoeken jaarlijks welke de beste werkgevers in België zijn. De resultaten zijn gebasseerd op de mening van de medewerkers bij de betrokken bedrijven. Een anonieme tevredeheidsenquête wordt jaarlijks voorgelegd aan alle medewerkers. De enquête is een goede indicator om te onderzoeken of werknemers vertrouwen hebben in het management en de bedrijfscultuur als motiverend ervaren. Dat is de grote meerwaarde van het label: verkregen door de stem van je eigen medewerkers. Dat maakt ook waarom wij als organisatie daar enorm trots op zijn.

“Bij Bewire vinden we het erg belandrijk dat elke medewerker 100% zichzelf kan zijn op de werkvloer. Nét dat maakt volgens ons van Bewire een unieke werkplek; een plaats waar je je talent volledig kan ontplooien op je eigen manier. Het zit in ons DNA om een bedrijf te zijn voor en door medewerkers en dat is, volgens mij, de sleutel om de best mogelijke werkplek te zijn voor iedereen die bij ons werk.” Zegt People & Culture Partner Robyn Schoubben.

De titel van Best Workplace 2022 is een mooie bekroning na opnieuw een jaar vol corona-maatregelen. “Het was een uitdaging om de connectie met en tussen onze medewerkers te blijven behouden. We toverden opnieuw fysiek geplande events om tot volwaardige digitale alternatieven, maar die digitale vermoeidheid was de laatste weken zeker te merken. We zijn dan ook erg blij dat we deze bekroning met z’n allen op kantoor kunnen en mogen vieren.” vult Robyn Schoubben aan.

De covid-19 crisis heeft ons ook veel geleerd en het zal het komende jaar zaak zijn de goede dingen uit de crisis mee te nemen en te blijven toepassen. Bij Bewire zullen we bijvoorbeeld nooit een medewerkers verplichten om naar kantoor te komen. We merken namelijk dat de ideale afwisseling thuis-kantoor voor elke medewerker anders is. Werkt iemand graag 100% van thuis uit? Geen probleem! Is het echt nodig om op kantoor aanwezig te zijn voor een specifieke meeting? Daar maken onze mensen zelf de juiste inschatting.

“Onze bedrijfscultuur is gebouwd op 3 principes: People First, Respect en Empowerment. Die bedrijfswaarden staan hier niet op de muur geschilderd, maar je beleeft ze onmiddellijk wanneer je het kantoor binnenstapt of met Bewire-collega’s spreekt. Ze helpen ons in het maken van de juiste beslissingen in functie van onze strategische doelstellingen. En net dàt maakt onze bedrijfscultuur zo sterk en zorgt ervoor dat we samen sterk doorheen elke crisis komen.” aldus Jeroen Benats, Managing Partner Bewire.

Naast een mensgerichte organisatie profileert Bewire zichzelf ook als een innovatief bedrijf dat toekomstgericht nadenkt over de invulling van haar functieprofielen in tijden van digitale vooruitgang en technologische vernieuwing. Dat wil zeggen dat ze investeert in een duurzame carrière voor haar medewerkers en ze zorgt ervoor dat persoonlijke doelstellingen van iedere medewerker gematcht worden met bedrijfsdoelstellingen. Door beide aspecten op elkaar af te stemmen, groeit Bewire simultaan met haar medewerkers en stimuleert ze een dynamische samenwerking tussen werknemer en organisatie.

In 2022 wil de Bewire cluster uitbreiden met 50 nieuwe medewerkers die op zoek zijn naar een werkplek waar ze zichzelf kunnen ontplooien. Na het behalen van de titel Best Workplace kreeg Bewire de bevestiging dat de organisatie alle middelen in handen heeft om van deze beoogde groei een succes te maken voor de organisatie én werknemers, zonder in te boeten op haar kwaliteiten als werkgever.

Ontdek hier meer over Bewire als Best Workplace

Robyn Schoubben