Catbird en Cronos sluiten partnerovereenkomst af om virtuele infrastructuur te beveiligen in België en Nederland

Cronos maakt voortaan deel uit van het Catbird Partner Programma en gaat Catbird’s software-gebaseerde beveiligingsoplossing verkopen in België en Nederland

SCOTTS VALLEY, Californië en KONTICH, België, 4 augustus 2015 – Catbird, toonaangevend leverancier van software-gebaseerde beveiligingsoplossingen en Cronos, de in de Benelux gebaseerde e-business integrator, kondigen aan dat Cronos voortaan deel uitmaakt van het Catbird Partner Programma en dat het de eerste Catbird reseller wordt voor België en Nederland.

“We zijn zeer blij dat Cronos ons Partner Programma vervoegt, en konden ons geen betere eerste reseller voor onze beveiligingssoftware wensen in deze regio.” zegt Catbird’s Chief Marketing Officer Bart Vansevenant. “Cronos is een heel uniek bedrijf. In tegenstelling tot traditionele Systeem Integratoren streeft Cronos er bewust naar om in een vroeg stadium ervaring op te bouwen met nieuwe technologieën, om die kennis en ervaring dan om te zetten in strategische oplossingen voor hun klanten.”

"Heel wat organisaties gaan er van uit dat traditionele perimeter beveiliging  - beveiligingstechnologieën die geplaatst worden tussen het interne netwerk en het Internet – voldoende is om ook hun gevirtualiseerde IT infrastructuur, zoals een gevirtualiseerd Data Center of een private cloud, te beschermen. Spijtig genoeg is dat echter niet het geval. Wanneer bedrijven toepassingen overzetten naar virtuele IT infrastructuren dan moeten ze tegelijkertijd hun bestaande beveiligingstechnologieën aanvullen met software-gebaseerde beveiligingstechnologie die binnen de virtuele infrastructuur zelf wordt uitgerold..” zegt Jef de Wit, CEO van Cronos. “Catbird is een pionier in dit domein. Hun twee producten visualiseren en beveiligen virtuele IT infrastructuren. Catbird’s technologie laat toe om een soort beveiligingslaag rond elke toepassing te definiëren – een model dat bekend staat als micro-segmentatie. We zijn trots om de eerste dienstenleverancier te zijn in België en Nederland die volledig getraind en gecertifieerd zijn in Catbird. We zijn volledig klaar om organisaties te helpen hun virtuele infrastructuur te beveiligen met deze innovatieve technologie."

Catbird’s software suite werd ontwikkeld met als doel private cloud en gevirtualiseerde Data Center omgevingen te beveiligen van binnen uit. Catbird Insight brengt continu en volledig automatisch alles assets in de virtuele omgeving in kaart, laat toe deze assets te groeperen in logische zones (Catbird TrustZones®), en visualiseert het zogenaamde Oost-West verkeer tussen deze zones. Catbird Secure laat toe om voor elke Catbird TrustZone een flexibele beveiligingspolicy op te stellen die vervolgens volledig automatisch toegepast wordt op alle assets in die zone. Het Catbird platform detecteert ook potentiële beveiligingsincidenten, initieert bijhorende bijsturende acties, en levert compliance rapportering aan voor de belangrijkste compliance standaarden.

Over Catbird

Catbird is een pionier en leider in software-gedefinieerde beveiliging voor virtuele infrastructuren. Catbird’s software suite laat toe om private cloud en gevirtualiseerde Data Center omgevingen te beveiligen van binnen uit. Het bedrijf werd onlangs door Network World gekozen als 1 van 10 top beveiligingsproducten op de 2015 RSA Security Conferentie. was de winnaar van 4 ‘Best of Show Finalist Awards’ op VMworld en won SC Magazine’s “Innovator of the Year” prijs voor virtuele beveiligingstechnologieën.
Meer informatie vindt u op de website http://www.catbird.com.

Over Cronos

Cronos is een e-business integrator die hoog kwalitatieve ICT oplossing levert aan bedrijven en overheden in de Benelux regio. Sinds haar ontstaan in 1991 is Cronos gegroeid tot een bedrijvengroep die meer dan 3500 professionals te werk stelt. Cronos werd opgericht door en voor ICT technologie-experten met als doel hen te ondernemerschap en doorgroei bij te brengen. In een tweede fase werden ook creatieve professionals toegevoegd met als doel om voor klanten creatieve en technologisch hoogstaande oplossingen uit te tekenen en uit te rollen. De manier waarop Cronos zich steeds opnieuw snel aanpast aan de steeds wijzigende de marktvraag, maakt dat het de geprefereerde technologie partner is geworden voor bedrijven op zoek naar kwalitatief hoogstaande ICT oplossingen. Voor meer informatie van u terecht op http://www.cronos.be.