De Cronos Groep en UHasselt lanceren opleiding voor ‘zoekende starters’

Op 16 november starten de UHasselt en De Cronos Groep met een programma dat ‘zoekende starters’ moet inspireren én helpen bij het omzetten van hun idee naar een succesvolle onderneming. De inschrijvingen voor ‘Wingmen College’ werden op 19 september geopend.

Is je idee levensvatbaar? Wie zijn je klanten, wie je concurrenten? Hoe ga je je bedrijf organiseren? Hoe zit het met je financiële gezondheid? Wat zijn je passies en talenten? Waar liggen je ambities? Hoe maak je je doelstellingen waar?

Tijdens Wingmen College worden starters onder meer met zulke vragen aan het denken gezet. “Er gaat evenveel aandacht naar de onderneming als naar de ondernemer. De UHasselt staat in voor het luik onderneming”, aldus Pieter Vandekerkhof (UHasselt). Hij maakt samen met professoren Benoit Depaire, Walter Hendriks en Geert Tewissen deel uit van het UHasselt-docenten-team. “De hard skills die nodig zijn om een startup effectief te leiden, worden op een academisch onderbouwde manier aangeleerd.”

Ondersteuning en inspiratie

“Bij Wingmen waarvan Wingmen College onderdeel van is, geloven we dat élk goed idee kan uitgroeien tot een succesvolle onderneming – met de juiste ondersteuning en inspiratie voor de onderneming en de ondernemer”, aldus oprichter Ann Simons.

Wingmen College start op 16 november 2017 met een 2-daagse in de Nadrin (Ardennen) en loopt daarna verder van januari tot mei op de universiteit Hasselt, verspreid over zes vrijdagen en zes zaterdagen. Op 25 mei moeten deelnemers hun idee voor een jury verdedigen. “We gaan dan aan de slag met de succesvolste business cases en bouwen hiermee nieuwe ondernemingenWingmen neemt daarbij het volledige financiële risico op zich. Maar de bedenker mag/moet het strategische, tactische en operationele pad zélf bepalen.”

Pieter Vandekerkhof: “Als civic universiteit hecht UHasselt veel belang aan de creatie van meerwaarde voor de maatschappij. In een startuplandschap als Limburg is het cruciaal om starters een zo ruim mogelijk pakket aan kennis en vaardigheden aan te reiken in hun startersavontuur. Daarom zetten we als UHasselt ook de schouders onder Wingmen College.”

Ann Simons: “Wingmen College gaat de uitdaging aan om innovatie in een vroeg stadium te ondersteunen. Dit ligt volledig in lijn van de filosofie van De Cronos Groep om getalenteerde mensen een platform te bieden om te groeien als persoon en met hun onderneming. Het doel is ook om in een vroeg stadium met ondernemende jongeren in contact te komen om hen optimaal te ondersteunen in de uitbouw van hun bedrijf. De kennis van de UHasselt en het netwerk van De Cronos Groep kunnen een beslissende rol spelen in de uitbouw van hun innovatief bedrijf in Limburg.”

Inschrijven kan tot 15 oktober via http://www.wing-men.be/wingmen-college/

Pieter Vandekerkhof