Galeria Inno versnelt implementatie nieuwe strategie: Lancering van online marketplace
Brussel, 2 juli 2020 -- Galeria Inno, een van de sterkste Belgische merken en een uniek warenhuis, zal komend voorjaar 2021 een online marketplace lanceren die haar aanbod van producten en diensten sterk zal uitbreiden. Met 16 uitstekende locaties in alle grote steden en vruchtbare partnerships met meer dan 800 topmerken heeft Galeria Inno een uitstekende basis om een innovatieve online en offline beleving aan te bieden.
"het toonaangevende omnichannel-warenhuis worden"
"In het kader van de nieuwe strategie hebben we 21 projecten gelanceerd die van Galeria Inno een toekomstbestendige, snelle retailer zullen maken in alle domeinen. Deze projecten zullen zorgen voor een duurzame groei van de omzet en de resultaten in de komende jaren. De nieuwe strategie breidt onze offline business uit naar een online marketplace. Schaalbaarheid en flexibiliteit zullen ons een strategisch voordeel opleveren. Dit zal Galeria Inno in staat stellen om het toonaangevende omnichannel-warenhuis voor nationale en internationale klanten in België te worden. Met andere woorden, we zullen Inno ontwikkelen tot een fascinerende marketplace voor alle Belgen, waar wensen ontstaan en ingevuld worden in een inspirerende sfeer die alle zintuigen aanspreekt", zegt Armin Devender, CEO van Galeria Inno.
Gouden standaard
In de loop van tientallen jaren heeft Galeria Inno een merkloyaliteit opgebouwd die zelden gezien is in België. Dit vormt een garantie voor kwaliteitszoekende klanten die blij zullen zijn met de variatie en keuzemogelijkheden die een omnichannel-shoppingervaring biedt.
Omnichannelstrategieën worden de gouden standaard voor retailers en hun klanten. Omnichannel betekent dat producten van de marketplace kunnen worden afgehaald in de winkel en ook teruggebracht voor persoonlijke klantenservice. In de nabije toekomst kunnen klanten in de winkel bestellingen plaatsen die rechtstreeks naar hun huis worden verzonden. Galeria Inno kan ook zijn succesvolle offline loyaliteitsprogramma implementeren om een toegewijde online community te creëren.
Het marketplacemodel biedt ook een "save the sale" mogelijkheid, aangezien elke keer dat een product niet beschikbaar is in de winkel, een winkelmedewerker direct een alternatief kan voorstellen uit de uitgebreide online productcatalogus.
Technologie van Mirakl en Salesforce
De digitale marketplaceoplossing van Galeria Inno wordt geleverd door Mirakl en Salesforce en ontwikkeld door Forward van de Belgische Xplore Group. Deze laatste is de toonaangevende leverancier van digitale end-to-endoplossingen in België.
"We zijn er trots op dat we Galeria Inno als eerste Belgisch bedrijf kunnen laten meespelen in dit competitieve marktlandschap met sterke internationale concurrentie. We zijn ervan overtuigd dat de marketplace het go-to-model is voor Galeria Inno om haar bedrijfsmodel op een succesvolle manier te digitaliseren", zegt Evelyne Dhaenens, commercieel manager België van de Xplore Group. De Mirakl-oplossing, die door meer dan 250 bedrijven wereldwijd wordt gebruikt, stelt Galeria Inno in staat om een bredere productcatalogus aan te bieden die door merken wordt beheerd, waardoor het warenhuis zich kan richten op de relatie met de klant.
"Galeria Inno verandert haar businessmodel. Het Mirakl-team is verheugd dat Galeria Inno onze oplossing heeft gekozen om met zijn allereerste online marketplace zijn groeiambitie te realiseren", zegt Philippe Corrot, CEO en oprichter van Mirakl. "Ons platform biedt Galeria Inno een uitgebreide en flexibele marketplaceoplossing om haar klanten een breder productassortiment te bieden, zonder dat het warenhuis zich zorgen hoeft te maken over voorraden of logistieke beperkingen.
Over Galeria Inno
Galeria Inno is het enige warenhuis in België met een brede waaier van premiummerken. Galeria Inno maakt al bijna 125 jaar integraal deel uit van het retaillandschap van alle grote Belgische steden en is al generaties lang een bondgenoot van alle Belgen in hun dagelijkse leven. Galeria Inno is één van de belangrijkste Belgische merken, met een trouw klantenbestand dat blijft groeien. Met de lancering van een digitale marketplace loopt Galeria Inno voorop met het aanbieden van een omnichannel-shoppingervaring waarbij online en offline winkelcomfort elkaar aanvullen en versterken.
Over Mirakl
Mirakl onderbouwt de platformeconomie door de technologie, expertise en het ecosysteem van partners te leveren die nodig zijn om een e-commerce marketplace te lanceren. Met het Mirakl Marketplace Platform kunnen zowel B2B- als B2C-bedrijven meer aanbieden, meer leren en meer verkopen: meer beschikbare producten presenteren, de klantenbinding in de tijd versterken en anticiperen op de behoeften en voorkeuren van kopers. Het Mirakl Marketplace Platform is gericht op gebruiksgemak. Als kant-en-klare oplossing is het eenvoudig te integreren in elk e-commerceplatform. Mirakl Catalog Manager maakt het beheer van de kwaliteit van productgegevens op marketplaceniveau eenvoudig. De ongeëvenaarde expertise van Mirakls marketplace is de sleutel tot commercieel succes. Mirakl heeft een team van meer dan 60 marketplacedeskundigen die klanten helpen bij het invoeren van best practices die resulteren in onderscheidende strategische richtlijnen voor de lange termijn. Meer dan 200 klanten in 40 landen vertrouwen op de beproefde technologie en expertise van Mirakl, waaronder Galeries Lafayette, Hewlett Packard Enterprise, Best Buy Canada, Carrefour, Siemens en Toyota Material Handling USA, Inc.
Over Xplore Group
Xplore Group is een ecosysteem van business units die gespecialiseerd zijn in digitale platformen en e-commerce oplossingen. Elke business unit heeft zijn experts in een bepaalde technologie of oplossing waarvan Forward zich richt op Salesforce Commerce Cloud, Marketing Cloud en Service Cloud. Innovatie en ondernemerschap staan bij ons centraal. We zijn niet bang om een uitdaging aan te gaan en in te spelen op de laatste markttrends. Door de krachten van onze verschillende business units te bundelen, kunnen we het juiste antwoord bieden op elke digitale uitdaging. Xplore Group is een groeiende Belgische private onderneming met een open organisatiestructuur. Met 9 vestigingen in 3 verschillende landen en meer dan 800 'Xplorers' treden we op als regionale en lokale partner voor onze klanten om hen te laten groeien naar het volgende digitale niveau.