KU Leuven Studenten pitchen businesscase rond Artificial Intelligence op slotsessie Learning Garage

Voor Learning Garage, een initiatief van Cronos Leuven, Lcie, Leercentrum Agora en Cronos Garages, werkten zeven groepjes studenten van diverse studierichtingen in drie avondsessies aan een businesscase rond Artificial Intelligence. Op de slotsessie op 20 maart pitchen ze hun ideeën voor een professionele jury.

Het doel van Learning Garage is studenten kennis te laten maken met nieuwe technologie en ondernemerschap. De studenten worden begeleid van begin tot eind: bij elke fase van de ontwikkeling van een businesscase hoort een specifieke workshop. Bij de samenstelling van de teams wordt rekening gehouden met de studierichtingen, AI kennis en studiefase van de studenten, om de teams zo divers mogelijk te maken.

Cronos Leuven zal het winnende team ondersteunen met funding, coaching en werkruimte. Het ideale kader om hun idee verder te kunnen uitwerken.

De teams legden reeds een indrukwekkend parcours af. Op de eerste avond werden ze ondergedompeld in AI technologie en alle mogelijkheden die het te bieden heeft. Op de mini tech-fair maakten de studenten kennis met hun teamgenoten en met bedrijven die reeds succesvolle AI concepten neerzetten.

In de tweede sessie gingen de teams via een ideation workshop aan de slag met hun prille plannen. Dat idee kreeg een eerste fysieke vorm in de Lego Serious Play workshop die daarop volgde. Daarin word je uitgedaagd om een concept eerst individueel in Lego uit te beelden en vervolgens per team in één geheel tentoon te stellen.

Op de voorlaatste avond maakten de teams van een leuk idee een realistische businesscase via de Business Pitch Canvas, een samensmelting van het bekende Business Model Canvas en een tool om gemakkelijk een pitch in elkaar te zetten. Door middel van een On the Cover oefening keken de teams ook meteen de toekomst in: waar staat het idee over 5 jaar?

De teams zijn sindsdien bezig hun idee online aan de man te brengen: het aantal Facebook-likes dat ze genereren telt voor deels mee voor hun score. Op 20 maart pitchen de teams hun ideeën voor de jury, die onder meer bestaat uit directeur ICTS KU Leuven Annemie Depuydt, professor Artificial Intelligence Danny De Schreye en Stefan Croimans van Cronos Leuven. De winnaars zullen hun prijs in ontvangst nemen van vicerector onderwijs en ondernemerschap Tine Baelmans.

Cronos Leuven, onderdeel van De Cronos Groep, staat voor innovatief ondernemerschap. Wij richten ons op het samenbrengen van technologie, business en creativiteit met doel de meest creatieve oplossing voor onze klanten te bouwen.

Stefan Croimans

Managing Partner Cronos Leuven

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over De Cronos Groep

De Cronos Groep werd opgericht in 1991 met als doel een platform te zijn voor talentvolle mensen die willen doorgroeien in hun carrière met de mogelijkheid om zelf ondernemer te worden. 

Binnen De Cronos Groep werken we als een team samen om de meest vooruitstrevende ideeën vorm te geven. We zijn een innovatief netwerk met een oprechte focus op het ondernemerschap.

Met meer dan 6500 medewerkers die sterk staan in ICT, marketing en communicatie groeit De Cronos Groep al meer dan een kwarteeuw op een duurzame manier. 



Neem contact op met

Veldkant 33A 2550 Kontich

+32 3 450 80 30

[email protected]

www.cronos-groep.be