LetsGoCloud: het eerste vendor-onafhankelijk cloud event in België

Het is niet evident om door het cloud-bos de bomen nog te zien. Hoe vind je je weg tussen alle aanbieders van cloud oplossingen en waar moet je in je bedrijfsstrategie allemaal rekening mee houden. Op deze en andere vragen wil Lighthouse een antwoord zoeken tijdens het LetsGoCloud event op woensdag 23 september. LetsGoCloud wordt meteen het eerste vendor-onafhankelijke cloud evenement in België.

Als er één IT trend is die de voorbije jaren furore gemaakt heeft dan is het ongetwijfeld “The Cloud”. In die mate zelfs dat IT leveranciers aan “cloudwashing" gaan doen, ze gieten een cloud sausje over een bestaande oplossing en hopen hiermee commercieel te scoren. Maar dit volstaat niet voor wie aan een toekomstgerichte IT strategie wil werken. Als vendor-onafhankelijk consulting bedrijf organiseert Lighthouse daarom een eerste evenement rond cloud computing. Het doel is klaarheid te scheppen in het cloud landschap, ervaring te delen en bij te leren over het wetgevend kader.

Om dat doel te bereiken hebben de organisatoren ervoor gekozen om voor dit event geen vendoren te laten spreken, maar wel te focussen op de ervaringen van IT professionals die cloud computing echt in de praktijk hebben gebracht. Daarnaast zullen er ook topsprekers zijn die klaarheid kunnen scheppen rond het wetgevend kader van dit snel-evoluerend domein.

Silke Vansteenkiste, Managing Director Lighthouse NV: “Wij ervaren dagelijks dat er bij onze klanten veel vragen leven rond cloud computing, zowel technisch als organisatorisch. De impact op je IT organisatie valt moeilijk te onderschatten. Daarom willen we zoveel mogelijk ervaringen van gebruikers delen met de deelnemers aan het event."

Het initiatief voor dit event komt van Lighthouse, een bedrijf dat eerder dit jaar een aantal topprofielen in IT en cloud computing samen bracht om klanten te begeleiden in alle aspecten van cloud computing (business consulting, cloud assessments, business process management, vendor independent cloud architectuur). Het bedrijf staat onder leiding van Silke Vansteenkiste.

Inschrijven voor dit event kan op http://letsgocloud.be/

Over Silke Vansteenkiste:

“Na haar studies communicatie is Silke direct in de ICT wereld gestapt. Eerst heeft ze haar strepen verdiend als IT recruiter en Account Manager, daarna als Strategic Buyer en Business Unit Manager. Door deze ervaringen kent ze de ICT wereld goed genoeg om in 2015 samen met haar partner een eigen bedrijf te starten. Lighthouse NV is het eerste onafhankelijke multi-vendor cloud consulting bedrijf in België.”

Over Lighthouse:

Lighthouse NV is a vendor independent cloud Consultancy Company offering business consultancy, cloud assessments, business process management, vendor independent cloud architecture consultancy and new generation IT profiles (such as cloud architects, cloud administrators, cloud engineers, business process managers…).

Silke Vansteenkiste

Managing Director, Lighthouse NV