Mark II wordt eerste voice marketing agency van ons land
Antwerpse start-up maakt nieuwe technologie toegankelijk voor bedrijven
Donderdag 25 juni 2020 — Opvallen bij één op vijf Belgen
“Ongeveer één vijfde van de Belgen beschikt over een smart speaker, terwijl één derde van de wereldbevolking regelmatig gebruik maakt van een voice assistant”, begint Jenthe Blockx, managing partner van Mark II. “Daarenboven toont een studie van Google aan dat 72% van alle gebruikers dit dagdagelijks in het huishouden gebruikt. Deze assistenten - zoals Siri, Alexa en Google Assistant - zitten ook in steeds meer apparaten verwerkt. Een gigantisch potentieel, zeker wanneer je weet dat 62% van alle gebruikers bereid is om aankopen te doen via de assistants. Toch blijven bedrijven achterwege, vooral omdat de kennis ervan te beperkt is.”
Mark II wil bedrijven letterlijk en figuurlijk een stem geven. “En de mogelijkheden ervan zijn enorm. Voice marketing kan gaan van een grote app voor een gigantische retailer tot een zoekcampagne voor een lokale KMO. Zij kunnen dit nieuwe medium gebruiken om data te capteren, een merk in de kijker te zetten, ticketverkoop te boosten, mensen naar winkels te brengen of de verkoop in webshops te verhogen”, licht Blockx toe.
Eerste voice marketing agency
Mark II noemt zichzelf het eerste gespecialiseerde voice marketing agency van ons land. “Onze naam is een afgeleide van de Ford GT40 Mark II. Ford versloeg Ferrari in 1966 met deze wagen tijdens de historische 24 uur van Le Mans. Er was geen merkbaar verschil tussen deze auto en zijn voorgangers, maar aan de binnenkant was alles volledig anders, beter en doordachter. Dat geldt ook voor voice marketing: het vereist een totaal andere aanpak, maar laat bedrijven toe om potten te breken. We geloven dan ook dat iedere onderneming - op nationaal en internationaal niveau - de mogelijkheden ervan ten volle moet kunnen benutten. Daarom helpen we hen op strategisch niveau, met de set-up en de opvolging. We genereren dus sterke voice ideeën in lijn met de bedrijfsstrategie, werken ze uit en sturen bij waar nodig.”
“Steeds meer bedrijven zetten in op voice marketing, maar Mark II wil zich specialiseren in deze nieuwe, sterk opkomende technologie.” - Jenthe Blockx, Managing Partner van Mark II
Mark II kan rekenen op de steun van het Gentse ondernemersnetwerk &Koo en het Antwerpse Lunar. “Het afgelopen jaar werkten we nauw samen, nu zetten we een volgende stap in deze samenwerking. We sloegen de handen in elkaar omdat we bijzonder complementair zijn en onze samenwerking een echte meerwaarde is voor onze klanten”, besluiten de ondernemingen.