RoboRana en Legile lanceren TechForLegal

Het eerste Belgische initiatief om legal services te digitaliseren en te optimaliseren

Kontich – RoboRana en Legile, twee snelgroeiende start-ups, gaan een collaboratie aan om digitale transformaties te faciliteren bij advocatenkantoren, juridische afdelingen en andere professional service providers. Vanaf september 2020 kunnen die bedrijven terecht bij TechForLegal, de eerste Belgische partner voor intelligente automatisering van juridische bedrijfsprocessen.

De slogan van TechForLegal, ‘Digitize your legal services’, spreekt voor zich. RoboRana en Legile, twee snelgroeiende start-ups, besloten hun krachten te bundelen en zo de digitale transformatie in de juridische wereld te faciliteren. Meer bepaald helpt TechForLegal met legal procesoptimalisatie en automatisatie door de toevoeging van technologie. Dat betekent dat juridische processen kunnen versneld en verbetered worden door middel va het inzetten van virtuele collega’s (bots). Het voordeel hiervan is dat kosten en tijd worden bespaard door manuele en repetitieve taken te automatiseren. Daardoor kunnen juridische bedrijven of departementen zich focussen op de kern: strategische en juridische taken.

Automatisatie

Door de nieuwste technologieën te gebruiken, implementeert TechForLegal wat zij Intelligent Process Automation (IPA) noemen bij juridische partners. IPA zorgt voor de transformatie van data-intensieve bedrijfsprocessen en vermindert handmatig juridisch werk, minimaliseert kosten en verbetert de klantervaring. TechForLegal probeert zoveel als mogelijk in te pluggen in bestaande systemen om zo de disruptie en trainingstijd voor medewerkers te beperken. “TechForLegal is het eerste Belgische initiatief dat zware bedrijfsstromen in het juridisch veld gemakkelijker, flexibeler en sneller maakt,” zegt Vincent Schoeters, Managing Partner van Legile.

Collaboratie

TechForLegal is een collaboratie tussen twee snelgroeiende en innovatieve start-ups. Enerzijds zorgt RoboRana, opgericht in 2017, voor het digitale luik: zij gebruiken low-code case management om bedrijfsprocessen beter te beheren en te coordineren en zorgen anderzijds voor virtuele collega’s door het inzetten robotic process automation technologie. “Wij werken toolagnostisch. Dat betekent dat wij steeds op zoek gaan naar de beste automatisatie-oplossing, afhankelijk van bedrijf tot bedrijf. Zo kunnen wij streven naar de meest geschikte oplossingen,” meldt Mathias Fransen, Managing Partner van RoboRana.

Anderzijds biedt Legile, opgericht in 2019, de juridische expertise die nodig is om de meest geschikte oplossing te zoeken. “Onze inzichten in juridische bedrijfsprocessen zorgen ervoor dat de samenwerking met RoboRana optimaal wordt afgestemd om de noden van juridische partners in te vullen,” aldus Vincent Schoeters. TechForLegal staat sinds 1 september 2020 klaar om de noden van juridische partners in te vullen.

Vincent Schoeters

Legile