Sweet Mustard start 2018 met volle ambitie!

De campagne om het tekort aan IT-experts aan te pakken in de regio West-Vlaanderen, begint te werken.

Een half jaar na de opstart van Sweet Mustard, blikken we terug op deze joint venture tussen De Cronos Groep en TVH. De doelstelling om een state-of-the-art softwarefabriek te bouwen die in de regio bedrijven helpt in digitale transformatie, lijkt alvast een haalbare kaart. De campagne ‘kere ekke were’ om het tekort aan gespecialiseerde IT-experts aan te pakken, begint te werken. Sweet Mustard is op korte tijd gegroeid van 2 naar 18 fulltime medewerkers.

“In juni ben ik met volle goesting begonnen aan de opdracht om Sweet Mustard vorm te geven” , vertelt Lander Bouten, managing partner Sweet Mustard. “We waren ervan overtuigd dat we met een uniek en ambitieus verhaal rond technologie, design en innovatie, het nodige talent naar deze regio konden lokken” , vervolgt Lander.

Ondertussen werd er hard gewerkt aan de lokale bekendheid. De kantoren in De Kien in Kortrijk werden ingericht als een volwaardige tech arena met een open en dynamische cultuur waar flexwerken centraal staat. Regelmatig organiseert Sweet Mustard samen met de collega's van TVH sessies en workshops rond nieuwe technologieën o.a. rond artificiële intelligentie, robotica en agile software development. Zo bouwden Lander en zijn team stilaan aan een inspirerende community die een voedingsbodem is geworden voor digitaal talent.

Volgens Dominiek Valcke, CEO van TVH, is het nu al een succes. “Ik had het niet kunnen dromen” , vertelt hij. “Zeven maanden geleden zat ik rond de tafel met Dirk Deroost van De Cronos Groep en het voelde goed aan. We doen dit gewoon zonder ellenlange discussies over complexe business plannen en contracten. Hier moeten we samen aan bouwen en een succes van maken. We zijn nog maar een half jaar later en hier staat een team om fier op te zijn."

In 6 maanden tijd is Sweet Mustard gegroeid naar een team van 18 medewerkers die allemaal werken aan nieuwe, ambitieuze projecten met een grote impact. De ambities voor 2018 zijn dan ook niet min: groeien naar 45 mensen die dag in dag uit werken aan projecten om bedrijven een boost te geven in de digitalisering. De sleutel om de teams op een vlotte manier te laten samenwerken en groeien, is dan ook gebaseerd op het Spotify-model. 

Volgens Dirk Deroost, medeoprichter van De Cronos Groep, kunnen we spreken van een succesverhaal. “Ik ben blij dat we vanuit De Cronos Groep kunnen meewerken aan de digitalisering van de bedrijven uit de regio. Hier zijn al veel succesverhalen geschreven waarvan TVH er één van is. Als het van mij afhangt, kunnen we nog veel verder gaan met onze ambities vanuit De Cronos Groep in deze regio”.

Over Sweet Mustard
Van waar de naam ‘Sweet Mustard’? Na de Guldensporenslag werd de hertog van Dijon op strafexpeditie naar Kortrijk gestuurd. Tijdens die bezetting leerde hij het lokale gebruik van mosterd appreciëren en nam hij het Vlaamse mosterdrecept mee naar Frankrijk. Terug in Dijon stampte hij met dit recept zijn eigen fabriek uit de grond. De ‘Moutarde de Dijon’ die ondertussen de hele wereld veroverd heeft, komt dus oorspronkelijk uit Zuid-West-Vlaanderen. 

Over TVH Group
TVH Group is een internationale groep met klanten in meer dan 170 landen en is onderverdeeld in 2 business units: TVH Parts en TVH Equipment. TVH Parts is dé one-stop shop van onderdelen en toebehoren voor material handling, industrial en agricultural equipment. De ongeëvenaarde knowhow van TVH’s parts afdeling vertaalt zich in een bestand van meer dan 30.000.000 artikelnummers waarvan ruim 680.000 referenties op voorraad zijn. De elektronica afdeling van TVH is Europa’s grootste en best ingerichte service center voor de reparatie van elektronische onderdelen voor heftrucks, hoogwerkers en industriële voertuigen. TVH Equipment bestaat uit 3 activiteiten: Verkoop, Verhuur en Service. De Verkoopafdeling handelt in nieuwe en tweedehandse heftrucks en hoogwerkers. De Verhuurafdeling is met korte- en langetermijnverhuur van heftrucks en hoogwerkers actief in de Benelux, Duitsland, Spanje en andere Europese landen. De Service divisie is enkel in België actief. Daarnaast heeft TVH ook een opleidingscentrum ‘TVH Academy’ voor bestuurderstrainingen en technische opleidingen.

Contacteer ons
Katrien Hennin PR Manager, De Cronos Groep
Katrien Hennin PR Manager, De Cronos Groep
Over De Cronos Groep

De Cronos Groep werd opgericht in 1991 met als doel een platform te zijn voor talentvolle mensen die willen doorgroeien in hun carrière met de mogelijkheid om zelf ondernemer te worden. 

Binnen De Cronos Groep werken we als een team samen om de meest vooruitstrevende ideeën vorm te geven. We zijn een innovatief netwerk met een oprechte focus op het ondernemerschap.

Met meer dan 5000 medewerkers die sterk staan in ICT, marketing en communicatie groeit De Cronos Groep al meer dan een kwarteeuw op een duurzame manier. 



De Cronos Groep
Veldkant 33A
2550 Kontich