The Campus organiseert komend najaar de eerste AWS Discovery Day Roadshow in België

IT training center The Campus organiseert dit najaar voor het eerst een reeks AWS Discovery Days op verschillende locaties in België.

Tijdens de gratis sessies kunnen bedrijfsleiders en IT-medewerkers kennismaken met de AWS cloud en de services die het platform te bieden heeft. Met deze roadshow wil The Campus de AWS cloud introduceren in België, waar het platform momenteel nog minder populair is.

Uniek in België

Het is de eerste keer dat een bedrijf AWS Discovery Days op verschillende locaties in België organiseert. Aangezien er in België slechts 3 AWS Training Partners zijn die zulke Discovery Days mogen organiseren, is zo’n roadshow uniek. Op donderdag 23 september vindt de kick-off van de roadshow plaats in Leuven. Daarna trekt The Campus in het najaar van 2021 nog naar Hasselt en Gent, en in het voorjaar van 2022 naar Kontich, Kortrijk en Brussel. Tijdens een AWS Discovery Day leren deelnemers onder andere wat de cloud is en hoe het werkt, hoe de globale infrastructuur van de AWS cloud eruitziet, welke services AWS te bieden heeft en hoe die werken. Toegang tot de events is volledig gratis. Inschrijven kan via cloudtraining.be/awsdiscoveryday.

“The cloud is not the future, it is now”

De cloud is echt een must geworden als je vandaag de dag relevant wil blijven als bedrijf. Daarnaast is ook de prijszetting voor veel bedrijven interessant. “De cloud heeft de prijs van innoveren spectaculair verlaagd”, duidt Hendrik Albrecht, Business Development Manager en AWS SPOC bij De Cronos Groep. “Cloudoplossingen verlossen de klant namelijk van de investeringen die gepaard gaan met het opzetten en onderhouden van hun eigen cloudinfrastructuur, wat vaak een complex en duur proces is”. Veel Belgische bedrijven migreren daarom hun systemen en applicaties naar de cloud. Sinds de start van de coronacrisis heeft de tendens om te migreren naar de cloud zich alleen nog maar sterker doorgedrukt. “Aan de opleidingsaanvragen die we het laatste jaar hebben ontvangen, merken we inderdaad dat steeds meer bedrijven de overstap naar de cloud aan het maken zijn”, bevestigt Joy Buelens, Managing Partner en IT Learning Architect bij The Campus. “Maar wanneer je beslist om in de cloud te gaan, is het belangrijk om eerst goed in kaart te brengen welke cloud services je als bedrijf precies nodig hebt, en om de cloudoplossingen die verschillende providers aanbieden met elkaar te gaan vergelijken. Pas dan maak je een goede keuze die ook op lange termijn blijft werken. Omdat je tijdens onze AWS Discovery Days kennismaakt met de cloud en de services die AWS aanbiedt, kunnen ze je helpen om een geïnformeerde keuze te maken voor je cloudstrategie.”

Erkend programma

The Campus is één van de slechts drie officiële AWS Training Partners in België. Doordat ze zijn opgenomen in het Training Partner programma van AWS, hebben zij de toestemming om het officiële AWS Discovery Day programma in België te organiseren. Het materiaal dat gebruikt wordt tijdens de events werd ontwikkeld door AWS zelf, waardoor deelnemers steeds de meest up-to-date informatie meekrijgen. Bovendien worden de AWS Discovery Days steeds gebracht door een Authorized AWS Instructor (AAI), een trainer die de nodige certificaten en werkervaring bezit om een waardevolle Discovery Day te kunnen geven. Na afloop ontvangen de aanwezigen tenslotte nog een ‘Certificate of Attendance’ dat wordt uitgereikt door AWS Training & Certification en The Campus.

Joy Buelens

The Campus